Övernattningsrum

Ett övernattningsrum finns tillgängligt för gäster till medlemmar i, och hyresgäster till, Brf Skäpplandsgatan 13-17. Perfekt när du får besök och sovplatserna i din egen lägenhet inte räcker till.

Boka rummet här

Användare : LGHxx (ditt tvåsiffriga lägenhetsnummer)

Lösenord : password

Om övernattningsrummet

I anslutning till rummet finns ett badrum med dusch och toalett. Vidare finns tillgång till ett pentry som är utrustat med diskmaskin, ugn med inbyggd mikrovågsugn samt porslin och husgeråd. Sovrummet är möblerat med två bekväma 90-sängar och har förvaringsutrymmen samt TV (med smart-funktioner).

Täcke och kuddar finns, men lakan, örngott och handduk behöver du ta med dig själv.

I anslutning till övernattningsrummet finns även föreningens styrelserum. När föreningen har möte i styrelserummet används pentry och toalett av mötesdeltagarna. Dessa utrymmen betraktas därmed som gemensamma. Dock är övernattningsrummet en separat del som endast aktuell gäst har tillgång till.

Ansvarig

Ansvaret för att nedanstående regler och rutiner följs vilar på den medlem i föreningen, alternativt hyresgäst till föreningen, som gjort bokningen. Om nedanstående regler inte efterföljs kan styrelsen besluta att den som gjort bokningen förbrukar rätten att nyttja övernattningsrummet.

Bokning och avbokning

Bokning av lägenhet görs av medlem i föreningen, alternativt hyresgäst till föreningen. Bokningen görs alltså inte av den besökande gästen.

Lägenheten får bokas högst 5 dagar i följd och max 3 månader i förväg. Varje medlem i föreningen, alternativt hyresgäst till föreningen, kan boka max 14 dagar totalt per kalenderår.

Bokning görs i bokningssystemet genom länken nedan. Om något krånglar kan man kontakta styrelsen genom info@brfskapplandsgatan.se.

Bokning på webben

Betalning

Avgiften är 200 kr/dygn.

Betalning ska ske i förskott via Swish (1230 231530) eller till bankgiro (429-6562). För att veta vem som gjort betalningen ska lägenhetsnummer och namn på den som gjort bokningen anges.

Full betalning ska vara gjord senast 7 dagar innan hyresperiodens första dag. Om betalning inte sker inom denna upphör bokningen att gälla och föreningen har rätt att hyra ut övernattningsrummet till någon annan.

Vid avbokning senare än 7 dagar innan hyresperiodens första dag återbetalas inte gjord betalning. Föreningen har vidare rätt att kräva betalt för avbokning som sker senare än 7 dagar innan hyresperiodens första dag.

Tillträde och nyckel

Tillträde till den del av huset där övernattningslägenheten finns får man med lägenhetsinnehavarens nyckelbricka. Innanför dörren, i nyckelskåpet, finns nyckeln till själva övernattningsrummet.

Vid förlorad nyckel debiteras den som bokat övernattningslägenheten för låsbyte. Nyckeln anses förlorad om nyckeln inte finns i nyckelskåpet inom 24 timmar efter hyrtidens slut (om ej annat är överenskommet).

Regler för övernattningsrummet

Förhållningsregler gäller enligt nedan och kan ändras utifrån föreningens erfarenheter av uthyrningen.

  1. Tänk på grannarna: Inga störande ljud efter klockan 22.
  2. Om några skador uppstår under tiden du disponerar lägenheten är du skyldig att anmäla detta snarast. Det är den som bokat övernattningslägenheten som är skyldig att ersätta skador som är utöver normalt slitage.
  3. Lägenheten ska vara städad vid utflyttning enligt checklistan nedan. Den som bokat rummet ansvarar för rätt sophantering.
  4. Om fullgod städning efter hyrestidens slut ej skett, enligt styrelsens besiktning och bedömning, debiteras den som gjort bokningen.
  5. Inga husdjur får vistas i lägenheten (på grund av allergirisk).
  6. Rökning är ej tillåten i lägenheten.
  7. Levande ljus får ej användas i lokalen.
  8. Föreningen ansvarar ej för värdesaker som förvaras i lägenheten.
  9. Se noga till att alla dörrar är låsta då du lämnar övernattningsrummet.

Checklista städning

  1. Sängarna ska iordningställas, bäddas och placeras liksom tidigare.
  2. Golven ska dammsugas och vid behov avtorkas
  3. Ytorna i köket, samt mikrovågsugn och kylskåp invändigt, ska torkas av. Kylskåpet ska lämnas tomt.
  4. Använt porslin och övrig köksutrustning ska diskas och ställas tillbaka på avsedd plats.
  5. Toaletten och handfatet ska torkas av.
  6. Papperskorgar ska tömmas.

Lista på saker att ta med

  1. Lakan, påslakan, örngott
  2. Handdukar